Gmina Ozorków kończy realizację projektu pn.
„Wdrożenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych i organizacyjnych w Urzędzie Gminy Ozorków z siedzibą w Ozorkowie”
Celem głównym projektu jest zwiększenie dostępności e-usług publicznych i wzrost liczby mieszkańców korzystających z e-usług w Gminie Ozorków oraz sprawne zarządzanie gminą, dzięki stworzeniu jednego centrum przetwarzania i udostępniania informacji dla pracowników jednostek organizacyjnych w Gminie Ozorków.
Projekt bezpośrednio skierowany jest do:
- mieszkańców Gminy Ozorków,
- pracowników Urzędu Gminy Ozorków,
- 3 gminnych jednostek oświatowych:
- Szkoła Podstawowa im. Stanisława Jachowicza w Leśmierzu,
- Szkoła Podstawowa im. 17 Wielkopolskiej Dywizji Piechoty w Modlnej,
- Szkoła Podstawowa im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w Solcy Wielkiej.
Pośrednio do mieszkańców regionu łódzkiego i wszystkich zainteresowanych.
Inwestycja objęła:
- budowę portalu z elektronicznymi usługami,
- budowę systemu oświatowego,
- budowa aplikacji specjalistycznych (zagospodarowanie przestrzenne, ewidencja ludności),
- dostosowanie do aktualnych potrzeb i unowocześnienie oprogramowania systemowego, narzędziowego i elektronicznego zarządzania dokumentami, back office,
- zakup sprzętu, rozbudowa infrastruktury sieci teleinformatycznej i przetwarzania danych oraz modernizacja serwerowni,
- szkolenia pracowników.
W ramach projektu wdrożonych zostanie 6 usług on-line, w tym:
- 3 usług na poziomie 3-interakcji dwukierunkowej,
- 3 usługi na poziomie 4–transakcyjności
Ponadto wdrożone zostaną usługi wewnątrzadministracyjne (A2A) – 3 szt.
Dzięki realizacji projektu, Gmina Ozorków udostępni on-line 100 szt. i zdigitalizuje 50 szt. dokumentów zawierających informacje sektora publicznego. Szacuje się, że liczba pobrań/odtworzeń dokumentów wyniesie 1000 szt., a z udostępnionych elektronicznych usług skorzysta w ciągu roku 503 osoby.
Projekt uzyskał dofinansowanie na poziomie 85% kosztów kwalifikowalnych.